Motoryzacja i zaufanie
wt., 2009-05-05 08:15 — Bartłomiej Opaj...
rozmowa z Dariuszem MuÅ›lewskim – dyrektorem Targów Techniki Motoryzacyjnej
Poprzednia edycja TARGÓW TECHNIKI MOTORYZACYJNEJ odbyÅ‚a siÄ™ w roku 2007. Minęły tylko dwa lata, ale
światowy przemysł motoryzacyjny wygląda dzisiaj zgoła odmiennie.
To prawda, sytuacja jest diametralnie różna. ZwÅ‚aszcza ostatnie miesiÄ…ce przyniosÅ‚y ogromnÄ… przemianÄ™ przemysÅ‚u
motoryzacyjnego na caÅ‚ym Å›wiecie. GwaÅ‚towne i czÄ™sto bardzo duże spadki sprzedaży samochodów negatywnie
odbiły się na producentach aut oraz ich dostawcach i kooperantach. I choć w Polsce ubiegły rok zakończył się
rekordowÄ… iloÅ›ciÄ… wyprodukowanych pojazdów, to ostatnie tygodnie 2008 roku zapoczÄ…tkowaÅ‚y poważne spowolnienie
gospodarcze w caÅ‚ej branży, skutkujÄ…ce m.in. ograniczeniami produkcji, zwolnieniami pracowników, a nawet likwidacjÄ…
zakÅ‚adów.
A motoryzacja to przecież jeden z najwiÄ™kszych sektorów naszego przemysÅ‚u ...
... oraz niekwestionowany lider eksportu. Z Polski do Unii trafia ponad 88 proc. eksportowanych samochodów
osobowych i towarowo-osobowych oraz blisko 85 proc. części i akcesoriów. PrzemysÅ‚ motoryzacyjny w naszym kraju
jest wiÄ™c w decydujÄ…cym stopniu uzależniony od europejskich rynków zbytu i bardzo negatywnie odczuÅ‚ zaÅ‚amanie
sprzedaży nowych samochodów w krajach UE. Tym bardziej cieszy fakt, że z naszego zaproszenia do udziaÅ‚u
w TARGACH TECHNIKI MOTORYZACYJNEJ skorzystało aż tyle firm, a całe wydarzenie zapowiada się bardzo
interesujÄ…co.
No wÅ‚aÅ›nie, od sytuacji w branży przejdźmy do tegorocznych targów.
Przez cztery majowe dni PoznaÅ„ bÄ™dzie miejscem, które na przekór widocznemu zaÅ‚amaniu i gospodarki, i sektora
motoryzacyjnego, zgromadzi producentów, dystrybutorów i odbiorców produktów motoryzacyjnych, stajÄ…c siÄ™
największym i najważniejszym spotkaniem branży, okazją do zaprezentowania rynkowych nowości, szansą
zacieÅ›nienia wspóÅ‚pracy z dotychczasowymi partnerami oraz pozyskania nowych klientów. Skrótowo tematykÄ™ targów
można zawrzeć w czterech słowach: serwis, diagnostyka, części i akcesoria. Ale odwiedzający targi fachowcy
doskonale wiedzÄ…, że ofertÄ™ wystawców warto poznać dogÅ‚Ä™bnie i szczegóÅ‚owo. A jest co poznawać, bo
przedstawiciele 350 obecnych na targach firm z kilkunastu krajów w sumie zaprezentujÄ… produkty ponad 500 marek.
Targowe ekspozycje przygotowane w pawilonach o powierzchni 19.000 m2 dostępne będą dla wszystkich
profesjonalistów branży motoryzacyjnej w dniach od 7 do 10 maja.
Ekspozycje wystawców zwykle uzupeÅ‚niaÅ‚ program seminariów i konferencji.
Nie inaczej jest w tym roku. Wydarzenia te sÄ… Å›wietnym źródÅ‚em aktualnych informacji, dlatego zawsze cieszÄ… siÄ™
sporym zainteresowaniem. W programie nie zabraknie tradycyjnych już konferencji i prezentacji, jak „Badania
techniczne w Stacjach Kontroli Pojazdów” – organizowanej przez PZMot PoznaÅ„, oraz „Forum Warsztatowe” – cykl
wykÅ‚adów nt. nowych metod diagnostyki pojazdów przygotowany przez firmÄ™ Best Products. Skoro mówimy
o targowych wydarzeniach, to dodam jeszcze, że tworzÄ…c formuÅ‚Ä™ i program targów, wspóÅ‚pracujemy z wieloma
parterami. WspomnÄ™ tu choćby o Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów czy Stowarzyszeniu Techniki Motoryzacyjnej,
którego czÅ‚onkowie zaprezentujÄ… to, co w ich ofercie najnowsze i najciekawsze. Podobnie jak podczas poprzedniej
edycji targów, tak i teraz pracowaÅ‚ bÄ™dzie warsztat samochodowy „na żywo” przygotowany przez miesiÄ™cznik
„Nowoczesny Warsztat”. Z pewnoÅ›ciÄ… dużym zainteresowaniem cieszyć siÄ™ bÄ™dzie także DesignForum – warsztaty
rysownicze dla mÅ‚odych ludzi marzÄ…cych o karierze stylistów samochodowych, przygotowane przez Wojciecha
Sierpowskiego, polskiego jurora Car of the Year.
Do kogo kierowana jest oferta wystawców? Kogo szczególnie zapraszajÄ… PaÅ„stwo do odwiedzenia targów?
To bardzo szerokie grono motoryzacyjnych fachowców. SÄ… wÅ›ród nich wÅ‚aÅ›ciciele i pracownicy warsztatów
samochodowych i stacji diagnostycznych oraz lakiernicy, sÄ… prowadzÄ…cy stacje benzynowe i myjnie samochodowe.
Targi odwiedzajÄ… wÅ‚aÅ›ciciele sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Zapraszamy dealerów samochodów oraz komisy
samochodowe i wypożyczalnie samochodów. PrezentowanÄ… tu oferta na pewno zainteresujÄ… siÄ™ również firmy
transportowe i przedstawicieli samorzÄ…dów lokalnych.
Czy poznaÅ„skie targi motoryzacji sÄ… wiÄ™c wydarzeniem wyÅ‚Ä…cznie dla fachowców?
TARGI TECHNIKI MOTORYZACYJNEJ na pewno tak, to klasyczny przykład imprezy typu business-to-business. Ale
ofertę spotkań branżowych ponownie dopełnią organizowane już po raz trzeci POZNAŃSKIE SPOTKANIA
MOTORYZACYJNE, a to już gratka dla wszystkich miÅ‚oÅ›ników czterech kóÅ‚ek. Mimo, że sprzedaż nowych
samochodów nie osiÄ…ga najwyższych poziomów – choćby na tle zachodnich sÄ…siadów, to Polska jest wciąż
znaczÄ…cym rynkiem z dużym potencjaÅ‚em. Dlatego też w weekend – od 8 do 10 maja – do targów technicznych
doÅ‚Ä…cza wystawa samochodów. ZwiedzajÄ…cy mogÄ… „pod jednym dachem” zobaczyć szeroka ofertÄ™ samochodów
rodzinnych, luksusowych limuzyn, sportowych coupe, aut terenowych i pojazdów użytkowych.
CzÄ™sto można spotkać siÄ™ z opiniÄ…, że rozwój komunikacji masowej, w szczególnoÅ›ci internetu, stanowić bÄ™dzie
w przyszÅ‚oÅ›ci zagrożenie dla targów. Czy podziela Pan te obawy?
„Potrzeba fizycznego bycia wÅ›ród innych, bycia z innymi, obecność tam, gdzie jest tÅ‚um, gdzie sÄ… inni – żadna
elektronika tego nie zastÄ…pi” – tak pisaÅ‚ nieodżaÅ‚owany Ryszard KapuÅ›ciÅ„ski. I sÅ‚owa te, mimo, że nie powiedziane
w odniesieniu do targów, Å›wietnie oddajÄ… potrzebÄ™ ich organizowania. PotrzebÄ™ kontaktu bezpoÅ›redniego,
wykorzystania naszych wszystkich zmysÅ‚ów. Tylko wtedy w relacjach miÄ™dzyludzkich – także biznesowych – jesteÅ›my
w stanie budować tak niezbÄ™dne zaufanie. Tak wÅ‚aÅ›nie postrzegam przewagÄ™ targów nad innymi formami komunikacji
marketingowej.
źródÅ‚o: ttm.mtp.pl
- Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać